استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خط مقدم حل مشکلات
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از یاسوج، استانداری کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال جاری شنبههای خود را به ملاقات با مردم اختصاص داده است و یداله رحمانی، استاندار این استان میگوید؛ در این دیدارها مسائل و مشکلات گوناگون شهروندان را از نزدیک میشنود و برای حل آنها تلاش میکند.
بر اساس گزارشهای رسمی حدود 560 نفر از ابتدای سال تاکنون در این ملاقاتها شرکت کردهاند و مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتهاند، این مشکلات طیف گستردهای از مسائل اقتصادی و معیشتی گرفته تا مشکلات درمانی و موانع اداری در حوزههای مختلف را شامل میشود.
استاندار مدعی است که در این ملاقاتها بسیاری از مراجعهکنندگان برای دریافت تسهیلات به بانکها و نهادهای حمایتی معرفی شدهاند و همچنین در مواردی که مشکلات مربوط به شهرداری و ساختوساز بوده، تصمیماتی برای برگزاری جلسات مشترک با مسئولان مربوطه اتخاذ شده است.
با این حال این سوال مطرح میشود که آیا این تلاشها واقعاً میتواند به حل ریشهای مشکلات مردم این استان کمک کند؟ منتقدان بر این باورند که ملاقاتهای مردمی بیشتر جنبه نمایشی دارد و نمیتواند جایگزین برنامهریزیهای بلندمدت و سیاستهای توسعهای شود و آنها معتقدند که مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد، ریشههای عمیقتری دارد و حل آنها نیازمند اقدامات اساسی در سطح کلان است.
از سوی دیگر حامیان این طرح، ملاقاتهای مردمی را فرصتی ارزشمند برای ارتباط مستقیم مسئولان با مردم و آگاهی از مشکلات آنها میدانند و آنها معتقدند که این دیدارها میتواند به شناسایی نقاط ضعف و ارائه راهکارهای عملی برای حل مشکلات کمک کند.
در نهایت باید منتظر ماند و دید که آیا تلاشهای استاندار کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری ملاقاتهای مردمی، میتواند به بهبود وضعیت زندگی مردم این استان منجر شود یا خیر. آیا این ملاقاتها تنها مُسَکِنی برای آرام کردن موقت اوضاع است یا گامی مؤثر در جهت حل ریشهای مشکلات؟ زمان، پاسخ این سؤال را خواهد داد.
پیگیری مشکلات 560 نفر
استاندار با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 560 نفر در ملاقاتهای روزهای شنبه به صورت حضوری و یا از طریق سامانه سامد مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند، گفت: امروز نیز همانند هر هفته در راستای سیاستهای دولت مبنی بر ارتباط مستقیم مسئولین با مردم ملاقات مردمی در استانداری برگزار شد.
یداله رحمانی افزود: این نشست که طبق روال هر هفته صبح روز شنبه تشکیل میشود، فرصتی ارزشمند برای شنیدن دغدغهها، مشکلات و پیشنهادات مردم و اتخاذ تصمیمات است.
وی به محورهای اصلی مطرحشده توسط شهروندان پرداخت و ادامه داد: تعدادی از مراجعان به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی درخواست مساعدت داشتند که برخی به سیستم بانکی معرفی شدند تا در چارچوب قانون از تسهیلات حمایتی بهرهمند شوند و عدهای دیگر نیز به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی ارجاع داده شدند تا تحت پوشش قرار گیرند.
رحمانی یادآور شد: دستگاههای اجرایی موظفند پیش از مراجعه مردم به استانداری، تمام راههای قانونی را برای حل مشکلات آنها بررسی کنند تا تنها مواردی که خارج از توان دستگاههاست، به این جلسات ارجاع داده شود و برخی دیگر از مراجعه کنندگان با مشکلات درمانی نیاز به عمل جراحی یا تأمین داروهای خاص داشتند که به بانکهای مرتبط معرفی شدند تا از تسهیلات درمانی استفاده کنند، از دستگاههای حمایتی از جمله بهزیستی خواستیم تا بخشی از هزینههای درمانی آنها پوشش داده شود یا شهرداری از محل ماده 17 و درچارچوب قانون کمک کند.
وی تصریح کرد: عدهای از متقاضیان با موانع اداری در حوزه ساختوساز و شهرداری روبرو بودند که با حضور شهردار و رئیس شورای شهر یاسوج بررسی و تصمیم گرفته شد تا جلسات مشترکی بین شهرداری، شورای شهر و متقاضیان برگزار شود تا راهحلهای قانونی اتخاذ شود.
رحمانی بیان کرد: تعدادی از تولیدکنندگان نیز مشکلاتی در زمینه برق، مجوزها و سایر موارد مرتبط داشتند که دستورات لازم به شرکت توزیع برق و دستگاههای ذیربط داده شد تا پیگیریهای لازم انجام شود و در این جلسه مشکلات بیش از 20 نفر از شهروندان بیان شد به طور متوسط در هر هفته نیز همین تعداد مراجعهکننده وجود دارد که از ابتدای سال جاری تاکنون 560 نفر از مردم استان در برنامههای ملاقات عمومی مشکلات خود را مطرح کردند.
وی در پایان عنوان کرد: دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری، تمام موارد مطرحشده را پیگیری خواهد کرد تا به نتیجه مطلوب برسد. امیدواریم با بهبود فرآیندها در دستگاههای اجرایی، شاهد کاهش مراجعات مستقیم مردم به استانداری باشیم.
انتهای پیام/
[is_logged_in] لینک [/is_logged_in]