خراسان رضوی

شیوه نوین ارزیابی داوطلبان دانشگاه فرهنگیان گامی مؤثر در تضمین کیفیت معلمان

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی گفت: استفاده از روش‌های نوین و چندمرحله‌ای در ارزیابی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان، نقش مهمی در ارتقای کیفیت نیروی انسانی آینده دارد.
– اخبار استانها –

 مصطفی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از مشهد در حاشیه بازدید از مراحل ارزیابی داوطلبان دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی در فرایند جذب جدید اظهار کرد: داوطلبان تنها از منظر علمی ارزیابی نمی‌شوند، بلکه صلاحیت‌های اخلاقی، تربیتی، روان‌شناختی، توانایی‌های ارتباطی و قدرت تحلیل مسائل آموزشی نیز مورد سنجش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ارزیابی‌های گروهی و تمرین‌های تحلیلی افزود: در این شیوه، شاخص‌هایی همچون تعامل‌پذیری، خلاقیت، انعطاف‌پذیری و مهارت حل مسئله در قالب گفت‌وگوهای گروهی و سناریوهای واقعی آموزشی بررسی می‌شود. همچنین، سلامت روان و ویژگی‌های شخصیتی داوطلبان با استفاده از ابزارهای استاندارد روان‌سنجی مورد سنجش قرار می‌گیرد.

اسدی گفت: برخلاف شیوه‌های سنتی که مبتنی بر مصاحبه‌های سلیقه‌ای و غیررسمی بود، روش جدید با بهره‌گیری از آزمون‌های استاندارد، ارزیابی چندمرحله‌ای و ابزارهای علمی، موجب افزایش شفافیت، عدالت و کاهش سوگیری‌های ذهنی در فرایند انتخاب معلمان آینده می‌شود.

وی درباره نحوه اعلام نتایج نهایی خاطر نشان کرد: این نتایج بر اساس ترکیب نمرات چهار شاخص شامل آزمون سراسری (10 درصد)، آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان (15 درصد)، سوابق تحصیلی (50 درصد) و ارزیابی تکمیلی (25 درصد) تعیین خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان یادآور شد: داوطلبان و خانواده‌های آنان می‌توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی به سایت مدیریت امور پردیس‌های استان خراسان رضوی به نشانی khorasanrazavi.cfu.ac.ir یا سایت دانشگاه فرهنگیان به نشانی cfu.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/282

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم

[is_logged_in] لینک [/is_logged_in]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *